terça-feira, 5 de fevereiro de 2008

Carnaval Recife-Olinda BRASIL!!!








Carnaval - Recife & Olinda 2008

Carnaval in Brasil = 4 days - officially, but in my State starts in January...Yes baby, 4 intire days of letting go...celebrating with music, costumes, parties, dancing, dancing, dancing with lots of joy = alegria...Carnaval = drinking, eating...
Carnaval = Frevo = traditional music/dance of Olinda/Recife...By the way, we were still celebrating 100 years of frevo, so samba didn't dominate like in Rio - whether it be large extravagant parades of the samba schools (Rio and Sao Paulo) - for which one must pay great sums of $$$ for the privilege of spectating - or the more democratic, free, 'come one come all and be part of the crowd' street fests of Recife and Olinda - Carnaval is a unique, nationally-unifying experience and all life outside carnaval practially stops, much like during the World Cup...



When the music starts you cant help but feeling like dancing....of course, music and dance are two things Brasil never lacks, too bad I dont like beer...drinking :O if you do like, Olinda its the right place to go this time of year, thats for sure! After all this time I spent far away from MY CULTURE...MY PEOPLE...MY COUNTRY I finaly got the chance to experience carnaval in Olinda and Recife again!!!



OMGosh!!!Olinda during the day was a madness of more people than I could ever imagine crowding the narrow hilly streets of the old city - which sits high atop a hill, of course - marked by people in outrageous costumes, bands and 'blocos' - literally, 'blocks' or groups of folks who parade together with certain themes and always a band marching along with them - which just never stopped...NEVER!



Goodness! It was hot hot hot and not a place I would recommend for claustraphobics. Brasilians seems to think the more you are squished in with others as you march ( the less your feet actually touch the ground), drinking and singing and dancing, through whatever streets the bloco parade takes you, the better is the carnaval! Peronally, I kinda change a little bit and now I prefer a little more breathing space, but it was fun nonetheless!We sure know how to party...we definitely know how to have fun!



All-womens maracatu group - maracatu is a great percussion-based type of music




Its great to run into old friends at carnaval
















100 years of frevo!



...getting ready for the bloco 'eu acho e pouco' (i think its little) to start their parade...



Some costumes are very creative! besides this carton of chinese food, we also saw a toilet (which you could sit on), a shower, fidel castro, and of course a lot of men in very ugly drag...



Today was unofficially 'superhero' day!!!








The Simpsons were there! I like this one.



..the Flinstones showed up too



Many folks attend 'fantasiado', or dressed up - always with the intention of wearing as little clothing as possbible - not because i am an exhibitionist but because it was SO HOT!







Elefante
Clídio Nigro / Clóvis Vieira

Ao som dos clarins de Momo
O povo aclama com todo ardor
O Elefante exaltando a suas tradições
E também seu esplendor
Olinda esse meu canto
Foi inspirado em teu louvor
Entre confetes e serpentinas
Venho te oferecer
Com alegria o meu amor

Olinda! Quero cantar a ti esta canção
Teus coqueirais, o teu sol, o teu mar
Faz vibrar meu coração, de amor a sonhar
Em Olinda sem igual
Salve o teu Carnaval!



Voltei Recife
Luís Bandeira

Voltei, Recife
Foi a saudade
Que me trouxe pelo braço
Quero ver novamente "Vassoura"
Na rua abafando
Tomar umas e outras
E cair no passo
Cadê "Toureiros"?
Cadê "Bola de Ouro"?

As "pás", os "lenhadores"
O "Bloco Batutas de São José"?
Quero sentir
A embriaguês do frevo
Que entra na cabeça
Depois toma o corpo
E acaba no pé



Leão do Norte
( Lenine e Paulo César Pinheiro)

Sou o coração do folclore nordestino
Eu sou Mateus e Bastião do Boi Bumbá
Sou o boneco do Mestre Vitalino
Dançando uma ciranda em Itamaracá
Eu sou um verso de Carlos Pena Filho
Num frevo de Capiba
Ao som da orquestra armorial
Sou Capibaribe
Num livro de João Cabral
Sou mamulengo de São Bento do Una
Vindo no baque solto de Maracatu
Eu sou um alto de Ariano Suassuna
No meio da Feira de Caruaru
Sou Frei Caneca do Pastoril do Faceta
Levando a flor da lira
Pra nova Jerusalém
Sou Luis Gonzaga
E eu sou mangue também

Eu sou mameluco, sou de Casa Forte
Sou de Pernambuco, sou o Leão do Norte

Sou Macambira de Joaquim Cardoso
Banda de Pifo no meio do Carnaval
Na noite dos tambores silenciosos
Sou a calunga revelando o Carnaval
Sou a folia que desce lá de Olinda
O homem da meia-noite puxando esse cordão
Sou jangadeiro na festa de Jaboatão
Eu sou mameluco...



Todo Carnaval Tem Seu Fim
Marcelo Camelo - Los Hermanos

Todo dia um ninguém José acorda já deitado
Todo dia, ainda de pé, o Zé dorme acordado
Todo dia o dia não quer raiar o sol do dia
Toda trilha é andada com a fé de quem crê no ditado
De que o dia insiste em nascer
Mas o dia insiste em nascer pra ver deitar o novo...

Toda rosa é rosa por que assim ela é chamada
Toda bossa é nova e você não liga se é usada
Todo o carnaval tem seu fim
Todo o carnaval tem seu fim
É o fim
É o fim

-Deixa eu brincar de ser feliz, deixa eu pintar o meu nariz
-Deixa eu brincar de ser feliz, deixa eu pintar o meu nariz

Toda banda tem um tarol, quem sabe eu não toco
Todo samba tem um refrão pra levantar o bloco
Toda escolha é feita por quem acorda já deitado
Toda folha elege um alguém que mora logo ao lado
E pinta o estandarte de azul
E põe suas estrelas no azul
-"Pra que mudar?"

-Deixa eu brincar de ser feliz, deixa eu pintar o meu nariz !
-Deixa eu brincar de ser feliz, deixa eu pintar o meu nariz !
-Deixa eu brincar de ser feliz, deixa eu pintar o meu nariz !
-Deixa eu brincar de ser feliz, deixa eu pintar o meu nariz !
-Deixa eu brincar de ser feliz, deixa eu pintar o meu nariz !

Nenhum comentário: